3/06/2015

PRZEMYSŁOWY INDUSTRIALIZM


Jednym z bardziej interesujących jest styl industrialny będący odzwierciedleniem śmiałości oraz swobody, a równocześnie jest on uważany za luksusowy i gustowny. 


Po kryzysie w USA w XXw wiele fabryk upadło. Stąd też pojawiła się możliwość zagospodarowania tychże zakładów przemysłowych na przestrzenie dla artystów. Od tego czasu Nowy Jork narzucał trendy w modzie, również wśród projektantów wnętrz.  

Nietypową ale zarazem intrygującą kombinację tworzą w stylistyce industrialnej duże okna ze szczeblinami (szprosami), wysokie sufity, betonowe lub metalowe belki. Takie zabudowania z marszu dyktowały formę otwartej przestrzeni.

Charakterystyczne dla tego stylu są duże przestrzenie, otwarte kuchnie, często rozbite ścianki działowe potęgujące jeszcze bardziej efekt przelotowości.

Ściany z cegły, kamienia bądź pokryte surowym betonem, dużo szkła i metalu to wszystko dodaje wnętrzom chłodnej i minimalnej formy.
Industrialne wyposażenie wnętrza, jego meble i dodatki, potrafią nawet niewielkie mieszkanie przekształcić w nowoczesne i wielofunkcyjne pomieszczenie łączące w sobie salon, jadalnie czy sypialnię. 
Skromny zasób elementów wyposażenia pozwoli uniknąć zagracenia oraz przepełnienia. Najlepiej jednak styl industrialny łączy się z mieszkaniami typu loft, gdzie pokazuje w pełni swoje możliwości artystyczne.
Odkryte orurowania, kratownice, szyny, podpory dachowe, słupy itp., wszystko to powinno zostać wyraźnie uwydatnione.
Nie obawiajmy się surowości i minimalizmu wynikającego z użycia charakterystycznej dla tego stylu palety barw. Poprzez użycie bieli, szarości, czerni oraz zimnych brązów osiągniemy zamierzony efekt eksponujący naturalne piękno mieszkania.
Unikać jednak należy tkanin (firan i zasłon) blokujących dostęp do światła, które to powinno mieć nieograniczony dostęp do naszego pomieszczenia.
Aby jeszcze bardziej podkreślić fabryczny charakter pomieszczenia należy koniecznie dopasować odpowiednie oświetlenie. 
Idealnym wyborem będą tu ciężkie lampy techniczne, metalowe oprawy i klosze, żarówki na kablach itp. 
Uwydatnić należy dodatkowo wszelkie okablowanie. Im więcej przewodów elektrycznych tym lepiej będzie się prezentowało wnętrze.

"Zadbaj o to, by podobne elementy pojawiały się w całym wnętrzu. Styl industrialny polega na ujednolicaniu, dlatego też poszczególne strefy nie mogą się odcinać – jeśli staniesz w drzwiach swojego industrialnego mieszkania Twój wzrok powinien płynnie przesuwać się po całej przestrzeni, bez wyraźnych granic między strefami mieszkania"









48 komentarzy :

  1. Jeden z moich ulubionych stylów :) <3 Szczególnie kuchnie i jadalnie w tym stylu mnie zachwycają :)
    Pozdrawiam
    Pastelowa Kropka

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój również ulubiony :) Przy dużych powierzchniach można fajnie zaszaleć / Pozdrawiamy HwL

      Usuń
  3. W Łodzi są piękne lofty, widziałem kilka wnętrz tam zaaranżowanych..... cudo, cudo!

    OdpowiedzUsuń
  4. Styl industrialny to jeden z moim ulubionych... ale na zdjęciach. Zawsze się zastanawiam czy faktycznie można tak mieszkać na dłuższą metę. Mam na myśli to, że mieszkania industrialne prezentują się naprawdę bardzo ciekawie, stylowo, czasem nawet elegancko (tak jak piszesz), ale jednak człowiek może mieć wrażenie, że mieszka w fabryce... Przy okazji: fajnie, ze dodajesz ciekawe info we wpisach, a nie tylko teksty w stylu "zobaczcie jakie fajne fociszki znalazłam, uwielbam styl industrialny" ;) Zawsze miło przeczytać coś merytorycznego.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam styl industrialny. aranżacje na zdjęciach wyglądają przepięknie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Jednak nie przemawia do mnie styl jest taki zimny buuuu

    OdpowiedzUsuń
  7. Wysmakowany industrializm może być bardzo estetyczny i do tego klimatyczny. Ciekawe czy daloby się zamówić jakieś takie specjalne okna -
    Wrocław
    albo okolice pełne są sklepów, to może sprawdzę. Akurat planujemy niedlugo przeprowadzkę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Super inpiracje! Bardzo podoba mi się taki styl i sam chciałbym kiedyś zamieszkać w mieszkaniu urządzonym w ten sposób :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię industrialny styl, szczególnie odsłonięte surowe, ceglane ściany i duże przestrzenie w mieszkaniach. Fajnie że jest to jeden z najmodniejszych stylów i można znaleźć sporo dodatków i dekoracji w tym stylu :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie bardzo podobają się fototapety we wnętrzu https://uwalls.pl/fototapety-3d/. My też kupowaliśmy, z jakości jesteśmy zadowoleni, chociaż motywów mają mnóstwo.

    OdpowiedzUsuń
  11. Same ciekawe inspiracje. Industrialne wnętrza zawsze mi się podobały.

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam industrialne lampy!

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeśli ktoś lubi taki styl to jak najbardziej może się on podobać. Ja za to jestem zdania, że na pewno warto jest zainteresować się również wysoką jakością materiałów do wykończenia. Takie rzeczy ja za każdym razem zamawiam w https://artcorestudio.pl/ i jestem zdania, że jest to najlepszy wybór.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ciekawe propozycje aranżacji, świetny artykuł

    OdpowiedzUsuń
  15. miło się czyta te wpisy!

    OdpowiedzUsuń
  16. miło się czyta te wpisy!

    OdpowiedzUsuń
  17. wiele ciekawych treści tutaj.

    OdpowiedzUsuń
  18. Fascynujący wpis. Podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
  19. Podoba mi się ilość inspiracji jakią można tutaj znaleźć.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń
  21. Niesamowicie wartościowy wpis. Super

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo podobają mi się takie oryginalne rozwiązania w wnętrzach.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten styl podoba mi się najbardziej. Piękne dodatki.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ten wpis jest niesamowitą porcją ciekawych inspiracji wnętrzarskich. Podoba mi się

    OdpowiedzUsuń
  25. Wspaniałe są te aranżacje.

    OdpowiedzUsuń
  26. Takie nietypowe wystroje są świetne

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciekawy jestem który projektant to przygotował.

    OdpowiedzUsuń
  28. Te mechanizmy zegarów to wspaniała rzecz

    OdpowiedzUsuń
  29. Te inspiracje są niesamowicie ciekawe

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo mi się wszystko podoba

    OdpowiedzUsuń
  31. Remontowałem niedawno moje mieszkanie i szukałem firmy, która podoła temu zadaniu. Po wielu poszukiwaniach znalazłem https://www.wawerbud.pl/ i to była doskonała decyzja. Zespół był niezwykle profesjonalny, a ich podejście do detali i jakości pracy przekroczyło moje oczekiwania. Projekt został zrealizowany w terminie i zgodnie z ustaleniami.

    OdpowiedzUsuń
  32. Podoba mi się ta przestrzeń

    OdpowiedzUsuń
  33. Niezwykle ciekawie prezentują się te wnętrza.

    OdpowiedzUsuń